LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, August 13, 2008

Bunga Kangkong

Oleh krn minat sgt ngan set2 pinggan lama bunga kangkong nie...aku dah mengumpul dr A sampai Z apa2 yg berkaitan ngan bunga kangkong...

Aku kumpul dr pinggan makan, pinggan lauk, mangkuk, set cawan, teko, sudu & apa2 yg berkaitan bunga nie....set2 ni aku susun kat rak dapur...kalu tetamu dtg, mmg aku akan gunakan set2 nie...sayang kalu beli sekadar utk perhiasan...nasib baik husband aku paham minat bini dia nie...dia pun siap tlg risik dr mak dia kalu ada bunga kangkung lama kat umah mak mertua aku...he3...dpt la beberapa keping piring lama bunga kangkong...yahoooo!!!!





Hah!Nie plak set teko 3 beradik...aku beli kat Pasar pagi Kamunting....
yg paling besar tu mak aku bg....bahagia nengok corak2 bunga ni...







Ni plak magkuk sup...tp sebijik dah sumbing...so sekadar simpan ja la...






Ni plak sudu2 lama...bapak aku tlg dptkan utk aku...tp tak ble guna dah kot sbb dah buruk sgt..dah tu sudu dia dah tak sekata..kang kalu guna berlekuk plak bibir..he3....









Hah....ni piring2 yg dpt dr umah mak mertua....ada selit skali la bunga rose patern lama...setakat nie..tu je la yg ada...terbaru ada la aku dpt 2 biji gelas bertutup...beli kat Pasar pagi Sec. 13 Shah Alam...kalu perasan gambar atas skali ada la terselit gelas tu..slalunya org2 lama guna gelas bertutup tu utk bancuh teh... :-)

No comments: