PERISTIWA KELMARIN


Peristiwa Kelmarin.....
Dalam kelam-kabut nak kuar gie kerja, abah panggil mama...
Abah - "Payish Ukk Ukk la mama"
Mama - "Ala Yis, mama nak cepat ni, nape la tak tunggu nak Ukk Ukk umah mama Intan!"

Dah nama pun anak kita, takkan nak suh org cuci kalu Ukk Ukk kat umah kita, kang pe plak bb sis kata.......

Mama - "Abah la cuci,mama dah siap nih"
LEGA, MAMA TERLEPAS
Abah - MENJELING

Mama just tlg hulurkan wet tissue, abah yg menyental...aiseh bau dia semerbak sungguh...
Dah setel bab payish, abah antar mama dlu kat stesen Star Sentul Timur, sbb abah ada kije luar.
Setibanya di Kaunter STAR Sentul Timur, aku trus mengeluarkan duit RM1.40

"Ke Sentul Timur yer!"
.........................sepi....
(Dalam ati, napa abg ni nengok semacam je....errrrrrrrrrrr..................)
Aiseh,
"Sori2, stesen Bandaraya!"
Aduss...malunya...korang penah tak kena camni????
*Nota Kaki: Penangan Weng bau Ukk Ukk payish (ha3, sedap je menyalahkan anak...he3)


Post a Comment

6 Comments

AkMa said…
ishhh malunyeeee...aku pun penah gak tp ms nak naik teksi..kuang3..heheh
Pija Madzlan said…
hebat penangan u'uk anakanda...huhu
Linda said…
To AKMA: he3, kira ok la..aku ingat aku je kena..tp mau taw la..panas je muka lepas bayar tu..hu3
Linda said…
TO Sitisifir10 : hu3, mmg dasyhat, tambah bila dia dah start makan mcm-mcm nih..he3...
ima-life said…
bagiuh la dia ukk..uk..pagi2..penghadaman yg baik..kelam kabutla korang yer..
Linda said…
ye ke IMA, lately dia suka ukk ukk pagi, elok2 time aku dah nak kuar antar dia umah bb sis..nak suh bermanja ngan ukk ukk dia le tu..
he3