LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Saturday, November 7, 2009

KOSONG 2


Salam semua..

mm..sebenarnya rasa amat sedey harini..kesian kat pembaca, selalu sangat ada citer tak hapi..


Harini, dalam sejarah mama rasa malu sangat2..malu yg tak dapat disembuyikan..spt dimalukan...


apa pandangan org pd aku?mereka tentu membuKa laman web ku & memandang sinis pd ku...krn apa?krn ada thread yg memperkatakan bkenaan diriku...

Ya!Allah, jgn lah menggunakan cara begitu utk mengaibkan org lain...


Dalam hal ini, tdk guna mama bermati-matian mengakui yg mama tdk bersalah krn mama percaya Tuhan itu maha mengetahui & lagie mama juga manusia biasa, tdk lepas dr kesalahan..ttp DEMI ALLAH mama tak penah menabur fitnah kpd pelanggan mama/sesiapa yg berurusan dgn mama bkenaan dirinya. Benarla dOsa memfitnah lebih besar dr membunuh krn kesannya amat mendalam..


Ahli2 di forum bkenaan..mama tak minta anda percayakan mama bulat2..cuma berilah sedikit ruang pd mama, jangan menerima bulat2 apa yg dikatakan...kadangkala ada saje cerita tambahan utk menyedapkan lg cerita kita & membuat org bertambah simpati pd kita..


Di sini mama rasa amat malu kpd OTAI2 yg dah lama meniaga CD, krn apa?krn semacam sudah wujud fenomena di mana peniaga2 online yg baru saling bercakaran krn biz...

Walhal, mama tdk ada bermusuh dgn mana2 pihak..cuma baru ini mama kurang senang krn nama mama digunakan atas urusan perniagaan pihak yg tdk btanggungjawab.


Sungguh mama rasa malu kpd infomer tsbt krn sepatutnya dia di beri kebebasan utk membeli di mana2 yg dia suka, ttp tpaksa mendengar 2 sumber yg bercanggah. Maafkan mama..sungguh mama malu bila ber YM ngan dia, byk lagi benda lain yg boleh difikirkan oleh beliau dr melayan isu PELIK spt ini..mama rasa bersalah yg amat pd pelanggan tsbt (rasa malu yg amat!)...& mama telah berjanji takkan mengheret dia dalam kancah ini...mohon maaf...



Kpd Saudari X..jika benar apa yg dikatakan oleh informer tsbt, maka Mama tdk sesekali menghalalkan perbuatan itu, krn ia ibarat menabur pasir ke periuk ku. Mama tdk mahu menjadi hipokrik dgn mengatakan yg mama REDHA utk kali ini, krn apa?krn mama rasa maruah & reputasi seolah2 dipijak2, dimalukan...

Pihak Admin telah membuang thread tsbt & meminta maaf krn tdk mengambil langkah awal membuang thread tsbt. Mama akui, perkara begini tak boleh dielakkan krn kdg2 terlepas pandang, mereka juga manusia biasa spt kita.....


Seperkara lagi, buat saudari x, saya tahu kamu akan membaca tulisan ini..krn apa?

krn akan terus menggunakan apa cara utk menjatuhkan saya & menyakitkan hati saya


Di sini skali lagi sy ingin jelaskan yg sy tdk menipu pelanggan sy dr mana sumber sy ambil..

krn apa?


Cuba anda letak diri anda dalam diri saya....anda berniaga gOreng pisang...& gOreng pisang anda laris..krn anda menggunakan TEPUNG X sbg resepi rahsia...jd, jika ada org bertanya anda, di mana anda beli TEPUNG X??


Anda akan beritahukah?


Semua org hendak menjaga periuk nasi mereka..tp mama bersyukur krn Reseller mama tdk ambil pusing di mana mama ambil stok..jika ada yg bertanya pun mama dah beritahu siap2, yg mama ble bagi harage ni..tp jangan tanya di mana mama ambil...so far semua ok, tdk timbul isu ini..


Jadi, kesimpulan di sini..jika ada insan X beritahu...Oh Si Polan amik dr Si Polin...& ada yg bertanya saya...maka jawapan saya, Ya pun bkn, TDK pun bkn..krn apa...krn org yg kurang cerdik pun taw jawapannya...Jika saya berkata BKN, maka akan ada ptanyaan seterusnya..kalu bkn kat si POLAN, amik dgn siapa pula???

Soalan yg akan menjerat saya sendiri...jadi jangan salahkan saya jika saya tiada jawapan. Krn ya & bkn ibarat sy meletakkan diri sy di tengah2 duri...



Di sini mama ingin katakan pd Saudari X, yg sudah tu sudah lah..malu sungguh bila kita berkelakuan begini..krn apa?tindakan ini langsung tdk menunjukkan kematangan kita...Mama akan berhenti bicara mengenainya setakat ini sahaja. Itu janji mama, krn apa?krn mama tdk mahu ada peniaga2 baru yg serik utk berniaga & lagi mama kasihan kpd pembaca mama krn harus berkerut2 memikirkan bagaimana situasi yg sebenar..cian mereka


Buat saudari X, ini janji mama..apa yg dia buat selepas ini mama tdk akan ambil pusing..terserah..& jika dia masih membuat cerita2 bkenaan diriku..maka kalian menjadi saksi yg daku tdk menghalalkan tikaman yg melibatkan maruah ku & keluarga ku...& lagi jangan ditanya thread mana cerita kurang elak itu blaku, krn daku tdk mahu memanjangkan cerita



Buat semua, mama tdk akan berhenti di sini..alang2 menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan..jadi...bila dah bermula dr bawah, & sdg meningkat naik, inilah dugaan yg ada..yg mana kalu kita tdk kuat...maka kita akan menyerah kalah...menyerah sblm berjuang beerti kalah!...mama lebih MALU jika itu tjadi pd mama...Mama akan terus berusaha utk memajukan mamapayishonlineshop...buat semua mama tdk minta anda menerima kata mama bulat2 cuma jadikan ini sbg renungan kita bersama...manusia tdk lepas dr kesilapan & hati2lah melalui kehidupan krn kdg2 ada gunting dalam lipatan...& ada musuh dalam selimut...jaga diri anda baik2...

Sekian..maap jika ada salah & silap..



Ikhlas

MamaPxxx


6 comments:

ErNa said...

wei ape jadi ni..aku tak tau cerita pn..

Mardiana Alias said...

Erna:asam garam orang berniaga, camni lah...

Sahabatku Linda Lam:Selagi ada kemahuan, di situ ada jalan. Teruskan perjuangan walaupun pelbagai ranjau berduri terpaksa ditempuh. Kerana apabila kita berjaya menepuhinya, barulah manisnya akan dirasa kemudian hari...

syahza said...

ade org personal attack kt forum ke?

AkMa said...

sabar da..dunt give up..teruskan perjuanganmu..aku sentiasa support ko..biarkan org itu dgn cara dia..org yg jahat biasanye akan dibalas dgn kejahatan juga suatu hari nanti..

Linda said...

TQ semua..
DOakan kebenaran akan terselah jua. AMIN.

Ani_Za said...

salam...

maaf ar linda lama x menziarah umah linda....

apa citer nie??? ada org sabotaj ker??? sabar yea... ada org berniaga mmg cam nie... ada jer yg x puasati tgk org berjaya & lebih dr dia.... apa2pun linda kuatkan semangat dr teruskn apa yg linda dh mulakn... pedulikn dgn hasad dengki org tu...

tcare yea...