LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, December 4, 2009

Dunia penuh penipuan :-p

Aduhai..kenapa la dalam dunia ni mesti ada 'penipu'?
mcm2 cara dibuat utk dapatkan duit dr sumber yg tdk halal.
Cerita ini tdk ada kaitan langsung dgn urusan biz mama, cuma cerita ini bkaitan cerita peribadi sahaja. Aduhai..dalam daku berjaga2 tak penah kasi peluang utk ditipu, terkena juga.
Pengajaran berharga dalam hidup daku.

Cerita apa?
aduhai, biar la org yang terdekat sahaja tahu...yg penting anda sekalian, berhati2 dengan orang asing yang tidak dikenali..kadang2 kala tanpa sedar, kata2 mereka yang nampak ikhlas boleh menyebabkan anda percaya mereka & kesannya anda kehilangan $$$ yg jum nya tak mgkn bole di jumpai di tepi jalan :-p.

Aduhai..
daku redha kali ini, kerana ia berpunca dr kelalaian daku sendiri, kebodohan sendiri.
Percayalah, lepas peristiwa ini, tak mgkn daku akan melayan manusia2 yg mendekati ku dgn seribu satu tawaran yg maha menarik :-p
Daku ada baca paper, dah tahu itu tipu, tp tak tahu la...kenapa..aduhai benda dah nak jadi..yg penting anda diluar sana, jangan beri peluang kpd mereka2 diluar sana utk mendekati anda jika ditawarkan dgn benda2 yg menarik krn...rambut sama hitam, hati lain2...

INI PENGAJARAN BERHARGA DALAM HIDUPKU.....

6 comments:

Ani_Za said...

apsal nie linda... sapa yg tipu... tp zaman lani mmg byk penipu... so beware slalu ye...

ima-life said...

kekadang...taktik pukau..laki aku penah kena lama dulu masa jaga bapak dier sakit kat hospital....siap bagi hp n duit tu...sedar2 5 minit baru perasan...kena tipu..so jgn pandang mata ke mata biler bercakap dgn org x kenal...wat2 tak layan jer...beware ok..

d'sarah said...

linda ni baik sgt. tu psl asyik terkena je...kita kena sentiasa ade perasaan syak wasangka kat org yg x knl..(ee..mcm jht la plak..}lbh baik menghindar dari mengubati kan...melalui 'assalamualaikum' pun org leh pukau...nmpk cam baik je kan..siap bg salam.rupanye ade hantu di sebalik salam.kat kmpg mertua sarah ramai yg kena pukau salam ni...so, beringat la sblm kena...

uMMiIRa said...

sian kat lin..tp tk blh salahkan lin jgk...dh nk kena..hati2 pun kena jugak...bila dh jadi camtu...redhakan je...doa2kan moga org yg buat hal tu terbukak hati nk bertaubat...amin...

Linda said...

salam. TQ frens
tak pe, tak dak rezeki lin, ia pengajaran bharga utk lin :)

m@Ri@ said...

betul...dunia ni byk penipu kan..maria dah byk kali gk kena tipu..sodih den..melayang duit den..huhu