LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Thursday, September 9, 2010

Selamat Menyambut 1 Syawal + Titipan Buat XYZ

Salam..lama dah tak mencoret kata kat sini :)
Sempena 1 Syawal bakal tiba ni, mama ucapkan Selamat Menyambut 1 Syawal pada semua muslimin & muslimat :)

Akan pulang ke kampung esok pagi. Insyallah, pagi raya di Kampung en. somi di Trong & petang di Kpg Nendaku di Kpg Boyan :)
Seb baik kpg kami dekat2 je ;)

Itu je la nak coret kat sini. Td baru terjah blog seseorang. Bukan main kata supplier demand (daku la yg dimaksudkan tu). Tapi betul la kata adik mama dulu, Bila kita terlampau banyak ckp belit2, kdg2 kita sampai lupa apa kita cakap kat org lain..susahkan kalau jd gni?
Mama tak mo cakap banyak. Tapi kalau cakap belit2 (sembunyi fakta, bg alasan yg tak logik,bole reply msg tanpa segan silu dgn fakta tipu) sendiri kena pikir hati sapa tak terbakar kan. Nak raya ni maleh dah nak pikir benda2 remeh ni.
Tapi Tuhan tu maha Adil...semua tindak tanduk kita ada pengajaran si sebaliknya.
Jika kita mengunakan hak org lain utk keselesaan kita, jgn terkejut kalau ada org lain pun sanggup guna hak kita utk buat benda yg sama. Modal kita & modal org tak ble campur2, jangan terkejut kalau modal kita lak org lain campur utk kepentingan peribadi :) So jgn duk merungut yg kita ni kena aniaya je..kalau org tulis plak dia dianiya oleh org yg menulis tu mcm mana???
Baru taw mcm mana sakit ati kan bila modai kita org guna dgn cara pusing sana pusing sini
Tiap berlaku pasti ada hikmah..so plz dnt say mama demand k..
apa yg mama buat utk jaga kepentingan mama & hak mama
Kalau mama tak buat mcm semalam, belum tentu mama terima duit tu sblm raya kan.
Semua berlaku ber sbb.
So..jangan nak perli2 dalam blog...mama tak kuasa nak tulis, tp bila baca rasa terbakar jugak kan..eh mcm kita lak yg jahatkan...mcm2..manusia2..

No comments: