Penyakit

Salam. Hari ini kepala Weng sikit. Byk pikir benda2 yg tak patut di pikir. Dalam usia 30thn neh, patutnya kena pikir benda2 yg lebih ke depan, tapi kadangkala kena jd budak2 sbb melayan kerenah budak muda yg kerek2. Alahai apa la yg aku tulis neh?Hmm...


Panas Telinga?
Mmmm...kenapa cepat nak melenting?kenapa cepat rasa nak mendidih je darah neh. Sejak akhir2 ni cepat benar rasa nak marah2. Tapi bukankah dr rasa marah syaitan mudah menguasai kita?Jauhkanlah...

Hari ini sampai terpikir, kadang2 ada duit dalam poket pun pening, tak ada duit pun pening. Bila ada duit & mula nak expend pada benda2 yg sepatutnya kita dapat, dah ada plak mata2 pandang serong. Susah nak tulis dgn jelas satu2, biarlah jadi berbelit2 sbb itu lebih buat hati aku rasa tenang.

Bila berjaya & cemerlang dalam kehidupan, kenapa ada yg tak mahu share rasa Happy?kenapa nak salahkan aku atas kejayaan aku?Tak perlu bgtaw hidup ini mcm Roda sbb aku sdiri sedia maklum bahawa kehidupan ini satu perjalanan yg jauh & panjang..destinasi yg kekal adalah hanya pada-Nya.

Aku juga manusia biasa..sedang musabahah diri, mgkn tindak tanduk aku yg buat insan sekeliling rasa tersingung?
Tanpa aku sedar, mungkin...

Ya!Allah, berikanlah laluan yg baik padaku..sesungguhnya siapalah kita utk menilai diri sendiri, kita hanya nampak salah org lain mgkn, tp salah kita?Ya...aku juga cuba mencari2 salahku utk diperbaiki..krn setiap malam sebelum tido, selalu aku terpikir...andai Tuhan mengambil nyawaku keesokan harinya..sempatkah aku memperbaiki segala kekurangan ku dalam mengabdikan diri pd-Nya...Semua itu Rahsia Allah...yg mahu ku teruskan Doa yg tdk putus pada-Nya..

Post a Comment

8 Comments

Yan said…
salam knal..

teguran tu perlu tuk memperbaiki sedikit sebanyak kekurangan kiter.. tp teguran pn ader caranyer..klu cam yan.. org menegur dgn tengking or tinggi sore mmg taleh terima. silap2 leh gado.
AkMa said…
sabar da..manusia dlm dinia ni mcm2 perangai ada..dan yg paling bnyk manusia yg ada perasaan hasad dengki..kalau org tu x de kena mengena dgn keluarga or saudara mara kite aku boleh accept lg tp kalau sebaliknya??lagi sedih dan marah sgt..betul x?aku happy tengok kawan baik aku berjaya..aku bangga..doakan kejayaan aku plak ye da..
zuza said…
sabo je lah..
zuza pn kekadang tak sedar tindak tanduk kita terkadang mengguris hati org...
bila dipikir2... ohhh aku dah sakitkan hati org... nk buat mcmamana kan..
kita manusia tak sempurna..
belajar dr kesilapan..
setiap peristiwa ada pengajaran..
semoga dapat dijadikan pedoman.
Linda said…
Tq kengkawan semua. Semoga kita semua di tunjukkan ke arah kebaikan :)

Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..
kadangkala memang ada manusia yang tak boleh lihat orang senang. kadangkala kawan yg disangka baik itu pun makan kawan.hati2lah..dah penah kena.. bila tgok kita happy dgn family, pekerjaan kita, rezeki kita ada je org yg panas punggung.. doa banyak2 supaya allah selalu pelihara kita
Linda said…
TQ Mummy Amana Arief ;)
Perjalanan kehidupan ni masih panjang, kdg2 terpikir kenapa la sesama kita nak ada PHD?
Sesama bangsa & agama huhuhu~
Bagaimana kita nak maju jika sikap org kita begini..semoga Tuhan lorongkan hati kita ke arah kebaikan. AMIN
Unknown said…
Sabar linda..daku nie antara mangsa manusia yg berhati phd..(ku x penah kaco org..tp privasiku sering diganggu..)..daku faham pe yg ko rasa bila kita berusaha tuk sukses..tp ada yg ingin melihat kita jatuh...wat x tau je..lama2 depa diam la tu..hehehehe...peluk cium tuk payit tau..
alinalan said…
Sabar Sis.. Semoga kt semua dijauhkan dr PHD, InsyaAllah.

Salam ceria!!