LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, February 28, 2011

Preggy Moment

Salam...aduss..betul2 dah bersawang blog daku neh...
2 mggu lepas kesihatan daku mmg amat teruk..alahan yg bermula awal..usia kandungan baru 1bulan lebih..tp alahan dr pagi-malam...muntah2, loya, sebu, tak bermaya, rasa malas..mcm2 lagi perasaan..

Sedikit sebanyak ia mengangu rutin harian daku..tp daku kuatkan hati krn ini dugaan utk ukur sejauh mana kesabaran setiap insan bergelar wanita, isteri & ibu..

Syukur alhamdulilah..mggu ni..genap 2 bln usia kandunganku..berita kehamilan ni diterima dgn penuh kesyukuran & kebahagian krn aku & suami mmg telah lama merancang utk memberikan Payish adik.

Daku mencari tip2 di internet, bagaimana utk mengurangkan alahan..Alhamdulilah..berkat membaca & mencuba beberapa tips..alahan ku semakin berkurangan..setiap 2jam aku mengambil makanan dalam kuantiti yg sedikit..utk memastikan perut tdk kosong..selain itu aku juga mengambil ubat tahan muntah & ubat angin yg diberi oleh Doctor..ubat2 ini mmg boleh diambil atas nasihat Doctor.

Selama 2 minggu, minyak angin, balm pala, minyak yuu yee & seangkatan dgnnya jd peneman..bau minyak wangi, pelembut pakaian spt Downy, sabun mandi...semua berbau amat bucuk..spt bau yg amat di benci!!!
Alahan kali ni lebih teruk dr alahan semasa mengandungkan Payish..

Urusan kedai juga agak terganggu krn keadaan kesihatan ku yg tak menentu..en hbby kalau boleh nak aku berehat selama seminggu & menutup kedai...ttp kasihan pula pd pelanggan terutama Reseller yg akan terputus stok..jdnya, aku teruskan juga menjalankan operasi kedai..cuma waktu urusan bermula lambat sekitar 12thari-1thari & akan ditutup sekitar 5/6ptg...

Oleh krn keadaan kesihatan ku ini...sale agak menurun bulan ni..tp tak apa lah..Rezeki dr Allah tu sentiasa ada..Insyallah digantikan dlm bentuk yg lain...

Okey...setakat ni dlu...ni pun dah terasa nak tido sahaja...nasib baik skrg dah ada pembantu di kedai..dia la yg byk menolong urusan packing...
Sekian..