IYE (nama keta aku)...dah tukar OREn KaleR



Al-Kisah...
Nak cite psl kete aku yg Comel nie...kete cari makan, kete susah senang ngan aku..tak sanggup rasa nak jual...walau adik lelaki aku slalu suh tukar kete lain..

Oleh krn dah di mamah tahun, maka sinar kilauannya makin pudar..& oleh kerana tu aku melayari laman web cari workshop yg ble cat ngan harga berpatutan...& terjumpa la laman web nie


Aku buat temujanji ngan Mr Joe..jmpa kat giant bt CaVes, dia nengok keadaan keta aku, dcss psl harga & setuju...

Keesokan arinya aku ada kije luar blah2 Sg Buloh so aku trus ke arah Paya Jaras (lokasi workshop tersebut), so aku singgah kejap nengok keadaan bengkel kete nie..& malam tu IYE di bawa utk proses cat-mengecat,he3...pic kt bwh ni pun aku amik dr blog bengkel tersebut...& hasilnya amat memuaskan ati aku...rasa hapi sbb IYE dpt baju baru...he3...

IYE sebelum di cat..kaler Hijau cair...






Hah...IYE dah bersedia utk berkhidmat...

eM..Aku amat berpuas ati dgn hasilnya, kemas & sama spt apa yg aku bayangkan...& terbukti ada anak bangsa kita pun ble buat sama KUALITI mcm bangsa lain...so nape tak sokong sesama kita...Tepuk Dada, tanya selera...he3....

P/s: IYE....kete yg memahami aku dlm byk perkara...aku slalu merayu...

"IYE..jgn la ko buat hal...aku tengah pokai nie....."

Ketuk2 tetiba meter temperature gerak balik...he....

"Menaceh IYE....cayang ko..."

Moral dr cite tu:


Slalu la mengambil ati kete anda, jika nak jual, jgn sesekali cakap dlm kete tu...nanti merajuk, masa tu la dia buat perangai, akan berlaku kerosakan itu & ini.....he3....kalu jadi pun, mgkn kebetulan je...tp kalu nak caya, apa salahnya....he3...


Sekian....

Post a Comment

3 Comments

AkMa said…
amboi..lawa doh kete iye...oren kaler gitu..hehe
Linda said…
sudah semestinya OreN & Hijau Muda kaler kesukaan I..he3
Wah,hepinya..makasih BOS.Semoga bertambah rezki n sihat slalu hendaknya.kirim salam untuk suami BOS.