HIKING GUNUNG SEMANGGOL, PERAK

Nama Gunung : Gunung Semanggol, Perak

Ketinggian : 390m

Tarikh : 11/02/2018

Kami dari #hikersfamily bertolak dari rumah sekitar jam 4 pagi. Berhenti di rnr untuk solat subuh. Memulakan pendakian sekitar jam 8 pagi. Kebetulan hari tu ada group lain juga mendaki. Jadi kami follow mereka dari belakang. Oleh kerana trek amat jelas, kami perlahankan pace dan mendaki secara santai.

Trek di gunung Semanggol amat mencabar. Walaupun ketinggian hanya 390m. Ada kawasan hutan tertutup dari panas matahari dan ada juga kawasan lapang yang membuat kulit kami seakan terbakar kepanasan.

Trek nak ke puncak berakar dan ada batu kecil yang bergerak. Kami memperlahankan langkah dan berhati-hati ketika mendaki bimbang batu tersebut jatuh ke bawah. Sampai di puncak kami disajikan pemandangan sawah yang menghijau. Subhanallah.

Kami mengalas perut di puncak dengan makanan ringan. Setelah puas bergambar, kami bergerak turun ke bawah. Alhamdulilah, semua berjaya naik dan turun dengan selamat. Gunung semanggol antara gunung yang menarik, open view 360. Jika ke utara, luangkan masa mendaki di sini. Sangat berbaloi

 


Jom tawan Gunung Semanggol :)

Starting point, melalui kawasan kebun kelapa sawit


Melalui kawasan hutan terbuka


Kawasan hutan tertutup, agak teduh

Mak Usu bergambar dengan anak buah

Isi perut, maggie pun sedap bila dah kat puncak. Lapar!



Bergambar dengan anak-anak

View sawah


Kami, Hikers Family




Subhanallah, cantik!

Gunung Semanggol sangat bagus untuk training. Kalian wajib mendaki ke sini :)

#hiking #ilovehiking #hikingperak #gunungsemanggol #sebuahpendakian

 


Post a Comment

0 Comments