LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, August 4, 2009

PENANGAN SITISIFIR10...BELUM 11, 12, 13 Ha3

Salam kpd semua..
ni mama nak citer satu kisah yg berlaku ptg tadi.

Macam biasa, abah ambil mama kat stesen SENTUL TIMUR. Dalam perjalanan mama citer yg mama dah publish nama pemenang contest blog onlineshop mama tue.

Sampai umah, mama mandi & amik wuduk nak solat. Tetiba sedang Mama khusyuk bersolat asar di ruang tamu umah..singgah satu suara yg agak nyaring dibelakang mama....

"oh mama, saya mahu kawin, kawin dengan sapa, kawin dengan arwa"

aiseh...tetiba hati yg nakal berbisik, mcm kenal je nama arwa nie (nengah solat ble terdetik)...

"oh mama, payish mahu kawin, kawin dengan sapa, kawin dengan arwa"

ArWa? (dalam ati mama, walhal nengah solat nie...)


"oh mama, payish mahu kawin, kawin dengan sapa, anak sitisifir"


Mama yg dr tadi dah hilang kusyuk trus berpaling


"abah!mama nengah sembahyang nie!"


Abah terkejut.


ABAH: Oh,sori2...(muka cuak)


MAMA: "hish, org solat dia nyanyi plak....(muka serius)


Bila paling semula ke sejadah je mama dok tersengeh2 sorang2 tahan nak gelak!!!ha3..terpaksa tenangkan ati balik sbb nak kena sembahyang balik (dah masuk rakaat ke2, hu3)....


Ha3...selama ni mama ingat mama je suke baca blog ctsifir..abah payish baru skali baca blog tu pun dah sangkut...ha3...hebat sungguh kuasa tulisan sitisifir ni..he3...


4 comments:

hajarus said...

hahaha.. kelakar la mama payish.... pernah berlaku gak kat hajar... tengah dok kusyuk sembahyang tibe2 ade plak orang dok nyanyi.. terus terikut2 nyanyi sekali... hehehe...

sitisifir10 said...

kih kih kih....saya baca ketawa sampai menetes2 air mata...wakakaka... glamer anak dare i :P

Linda said...

To Hajarus:
hik3..itu la, sbnrnya kalu dah sembahyang ni kena la betul2 fokus, tp kdg2 ada ganguan kat sekeliling buat ilang fokus dah!:-P

Linda said...

To Siti Sifir:
Saya ni terkejut sgt sbb dia ingat nama ARWA tu..unik nama tu!masa mengadap sejadah tu mmg saya senyum sorang2,terpaksa tahan nak ketawa!!!!!